Capitolul I
DISPOZIȚII GENERALE
Art.1
ASOCIAȚIA LIGA AERIANĂ ROMÂNĂ, denumită în continuare și „Asociația” (prescurtat L.Ae.R.), este fondată potrivit actului constitutiv de membrii fondatori specificați în Anexa nr. 1, care este parte integrantă a acestui Statut. Asociația s-a constituit în baza Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare.
Art.2
ASOCIAȚIA LIGA AERIANĂ ROMÂNĂ este persoană juridică de drept privat, autonomă, apolitică, non-profit.
Art.3
Denumirea asociației este „ASOCIAȚIA LIGA AERIANĂ ROMÂNĂ„.
Art.4
Asociația este continuatoarea LIGII NAȚIONALE AERIENE înființată în anul 1912 de către prințul Valentin Bibescu. Asociația a fost obligată să-și înceteze activitatea în perioada 1949-1989, reluându-și activitatea în anul 1990 la inițiativa Gl. (ret) Ioan DiCesare când prin sentința nr. 2145/1990 a Judecătoriei Sectorului 1 București a redobândit calitatea de persoană juridică cu denumirea „ASOCIAȚIA LIGA AERIANĂ ROMÂNĂ„
Art.5
(1) Sediul social al Asociației este în Str. Ceauș Radu, Nr. 3, Bl. -, Sc. -, Et. 1, Ap. 2, camera 3, Sector 3, București.
(2) Asociația are punct de lucru în Bd. Lascăr Catargiu Nr. 54, Sector 1, București, România.
(3) Sediul Asociației poate fi schimbat pe baza hotărârii Consiliului Director.
Art.6
(1) Asociația poate deschide sucursale sau filiale în alte localități sau județe din țară sau străinătate. De asemenea, poate stabili legături de colaborare cu organizații similare, le poate reuni sub egida sa, sau poate intra în uniuni sau federații cu acestea și cu alte instituții și persoane juridice sau fizice din țară și străinătate, pentru îndeplinirea scopului propus.
(2) Filialele se pot constitui pe baza hotărârii Adunării Generale, la propunerea Consiliului Director, când în localitatea respectivă sunt mai mult de trei membri L.Ae.R. care își exprimă dorința de a se constitui într-o filială sau sucursală. Filialele vor avea organe proprii de conducere și patrimoniu distinct de cel al Asociației principale.
(3) Sucursalele nu au personalitate juridică proprie, funcționând ca structuri ale Asociației în limitele competențelor delegate de către Asociație.
(4) Personalitatea juridică a filialei se dobândește în condițiile legislației în vigoare din țara în care își are sediul filiala înființată.
Art.7
Asociația LIGA AERIANĂ ROMÂNĂ se constituie pe o durată nedeterminată. După îndeplinirea condițiilor legale, Asociația va face demersuri pentru obținerea statutului de utilitate publică.
Capitolul II
SCOPUL ȘI OBIECTIVELE
Art.8
Scopul Asociației este de a susține Aviația României prin afirmarea și promovarea valorilor și tradițiilor acesteia.
Asociația își propune de asemenea să contribuie la înțelegerea și dezvoltarea relațiilor civili-militari într-o societate democratică, la creșterea nivelului de securitate al țării prin aportul experienței și cunoștințelor membrilor asociați cadre militare în rezervă și retragere.
Totodată Asociația își propune să contribuie la susținerea valorilor democratice fundamentale ale societății românești și a valorilor umaniste în general, precum și la promovarea relațiilor europene și trans-atlantice.
Asociația cultivă relațiile de colaborare și sprijin reciproc între aviatori, indiferent de structurile de proveniență și contribuie la susținerea și apărarea drepturilor cadrelor militare active, în rezervă sau în retragere și ale familiilor acestora.
Art.9
Obiectivele Asociației sunt:
- Proiecte și programe proprii și/sau în colaborare cu alte asociații similare, cu Ministerul Apărării Naționale, cu Statul Major al Apărării, cu Statul Major al Forțelor Aeriene, cu alte instituții ale statului din țară și din străinătate, precum și cu organizații ne-guvernamentale, pentru promovarea valorilor și tradițiilor Aviației Române;
- Colaborarea cu organizații similare din țară și din alte state, inclusiv prin asociere în forme superioare de organizare (federații, forumuri) în vederea îndeplinirii obiectivelor comune;
- stimularea preocupărilor pentru studii, analize, sinteze, memorii și publicarea de cărți referitoare la aviație;
- promovarea valorilor și tradițiilor aviației în rândul studenților și elevilor de liceu, atragerea și stimularea interesului acestora pentru aviație, inclusiv prin recompensarea celor eminenți;
- activități recreative pentru membrii Asociației și familiile acestora.
Art.10
Pentru îndeplinirea obiectivelor prevăzute la art.10, în cadrul Asociației se vor desfășura următoarele activități:
a) dezbateri, seminarii, conferințe, colocvii;
b) informări privind noi apariții editoriale cu subiecte de aeronautică;
c) acordarea de consultanță și asistență pentru realizarea de activități de cercetare, studii și programe pe subiecte legate de scopurile Asociației;
d) sărbătorirea unor evenimente importante legate de istoria aviației;
e) comemorarea personalităților și colegilor decedați, prin organizarea de slujbe religioase și depuneri de coroane la monumentele și mormintele acestora;
f) cooperarea cu autoritățile locale/centrale pentru păstrarea și îngrijirea mormintelor eroilor aviatori;
g) emiterea și decernarea de distincții onorifice (diplome, plachete, insigne, timbre, scrisori) personalităților, elevilor și studenților eminenți, sportivilor din aviație;
h) întâlniri cu reprezentanți ai organizațiilor similare din țară și din alte state;
i) demersuri către forurile competente pentru decorarea cu ordine și medalii a celor care au avut o contribuție relevantă în dezvoltarea și promovarea Aviației Române;
j) sprijinul direct și/sau în colaborare cu instituțiile guvernamentale și autoritățile locale/centrale, al camarazilor aflați în situații dificile și familiile aviatorilor decedați.
Capitolul III
MEMBRII ASOCIAȚIEI
Art.11
CATEGORII DE MEMBRI
a) Membri fondatori;
b) Membri de onoare;
c) Membri asociați.
(1) Pot deveni membri ai Asociației la cerere sau la propunerea (acceptată) a Asociației persoanele civile sau militare, majore, fără cazier judiciar, de preferință din aviație.
Calitatea de membru se dobândește prin aprobarea cererii scrise de către Consiliul Director.
(2) Definirea categoriilor de membri:
a) membri fondatori – membrii care au fondat Asociația (s-au constituit în grupul de inițiativă, au participat la elaborarea Statutului Asociației, au participat la adunarea generală de constituire, au semnat Actul Constitutiv și au contribuit la constituirea patrimoniului inițial); calitatea de membru fondator nu se poate atribui niciunui alt membru, indiferent de contribuția la propășirea, prestigiul și îndeplinirea obiectivelor Asociației, dacă nu au făcut parte din grupul de inițiativă care a fondat Asociația;
b) membri de onoare – personalități marcante militare, științifice, politice, culturale, sportive, care sprijină financiar, moral sau funcțional Asociația în realizarea obiectivelor sale; membrii de onoare pot ocupa funcții executive sau onorifice în conducerea Asociației;
c0 membri asociați – persoanele care îndeplinesc criteriile statutare și s-au înscris în Asociație ulterior Adunării Generale de constituire; aceștia pot deveni membri de onoare dar nu pot deveni membri fondatori.
Art.12
DREPTURILE MEMBRILOR
a) să participe la adunările generale și la activitățile Asociației;
b) să-și exprime prin vot opțiunea fașă de strategia, programele și hotărârile Adunării Generale;
c) să aleagă și să fie aleși în Consiliul Director;
d) să beneficieze de serviciile Asociației și de rezultatele programelor inițiate de aceasta;
e) să dețină legitimația și să poarte insigna sau semnele distinctive ale Asociației.
Art.13
OBLIGAȚIILE MEMBRILOR
a) să respecte statutul și hotărârile Adunării Generale și ale Consiliului Director al Asociației;
b) să contribuie la realizarea scopului și obiectivelor Asociației prin sprijin financiar, material, moral și voluntariat;
c) să mențină legătura cu Asociația prin prezență sau corespondență și să răspundă la solicitările Consiliul Director în organizarea și derularea activităților;
d) să acționeze pentru creșterea prestigiului Asociației;
e) să plătească cotizația lunară aprobată de Adunarea Generală (cu excepția studenților și elevilor).
Art.14
(1) Sancțiuni care se pot aplica membrilor:
a) avertisment;
b) excluderea din Asociație.
(2) Sancționarea membrilor Asociației poate avea loc în situația în care aceștia au săvârșit una (sau mai multe) din următoarele abateri:
a) acțiuni ce aduc prejudicii de orice natură Asociației;
b) angajarea Asociației în acțiuni care nu au fost autorizate de conducere;
c) implicarea Asociației în activități politice;
d) pentru membri din conducerea Asociației: neparticiparea sistemică, nemotivată la activitățile structurii de conducere în care a fost ales.
Art.15
(1) Calitatea de membru încetează în următoarele situații:
a) prin retragere, în baza unei cereri de retragere ce nu trebuie motivată;
b) prin excludere, în următoarele situații:
- încălcarea gravă a prevederilor statutare și a hotărârilor conducerii Asociației;
- ca urmare a unei condamnări, prin hotărâre judecătorească definitivă;
- în caz de neplată a cotizației timp de șase luni consecutive.
(2) Excluderea se face prin decizie de către Adunarea Generală la propunerea Consiliului Director al Asociației.
(3) Împotriva deciziei se poate depune contestație în termen de 3 zile de la comunicare/luare la cunoștință. Contestația se soluționează de Adunarea Generală. În caz de contestație, de la data înregistrării deciziei și până la soluționarea acesteia în Adunarea Generală, calitatea de membru al Asociației este suspendată.
Capitolul IV
CONDUCEREA ȘI CONTROLUL ASOCIAȚIEI
Secțiunea I
Adunarea Generală
Art.16
(1) Adunarea Generală este organul de conducere format din totalitatea membrilor fondatori, membrilor de onoare și membrilor asociați.
(2) Este statutară în condițiile de majoritate simplă (jumătate plus unul) și ia hotărâri cu majoritatea simplă a voturilor participanților.
(3) Ponderea votului este egală (un vot) pentru fiecare membru, indiferent de categoria de membri, funcția în Asociație, gradul militar, profesional sau științific deținut, de calitatea de civil sau cadru militar în activitate, rezervă sau retragere.
Notă: În condiții de paritate, votul președintelui este decisiv.
(4) Este convocată de către Consiliul Director sau la cererea unei treimi din numărul membrilor, când este necesar, dar nu mai puțin de o dată pe an.
(5) În mod normal, Adunarea Generală este anunțată cu cel puțin 15 zile înainte de data stabilită pentru desfășurarea ei; în cazuri de urgență, cu cel puțin 3 zile înainte de data desfășurării.
(6) Convocarea Adunării Generale se face prin scrisoare/fax/e-mail expediată către membri și va include locul, data, ora și ordinea de zi. În caz de urgență, se acceptă anunțarea prin telefon.
(7) Dacă la prima convocare nu se întrunește numărul statutar de membri, se va face o nouă convocare pentru după minim 7 zile de la data stabilită pentru prima convocare, când Adunarea Generală se consideră statutar constituită cu orice număr de membri prezenți. În caz de urgență, repetarea convocării se face în 24 ore și va fi statutară indiferent de numărul membrilor prezenți.
Notă: caracterul de urgență în contextul de mai sus este determinat de situații de forță majoră în plan social, economic și de securitate a țării și/sau a Asociației.
(8) Adunarea Generală este condusă de către Președintele Asociației sau de un membru al Consiliului Director desemnat de către Președintele Asociației sau de către Consiliul Director, în caz de incapacitate a Președintelui.
(9) Lipsa nemotivată la două ședințe consecutive ale Adunării Generale atrage pierderea dreptului de a fi ales în organele de conducere (cu excepția membrilor de onoare) la propunerea Consiliului Director, consemnată în procesul-verbal al primei ședințe a Adunării Generale după constatarea faptei.
(10) Participanții pot propune modificarea ordinii de zi cu minim 3 zile înainte de data la care are loc Adunarea Generală. Propunerile vor fi aplicate după validarea de către Consiliul Director.
(11) Hotărârile luate de Adunarea Generală, în limitele legii, actului constitutiv și statutului, devin obligatorii pentru toți membrii chiar dacă nu au participat la Adunarea Generală sau au votat împotrivă.
Art.17
COMPETENȚELE ADUNĂRII GENERALE
a) stabilirea strategiei, obiectivele și planul anual de activitate;
b) aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli și a bilanțului contabil;
c) aprobarea regulilor de organizare a controlului financiar intern;
d) alegerea și revocarea membrilor Consiliului Director;
e) alegerea și revocarea cenzorului sau a comisiei de cenzori;
f) excluderea membrilor, la propunerea Consiliului Director;
g) aprobarea înființării de filiale și sucursale;
h) modificarea Actului Constitutiv și a Statutului Asociației;
i) stabilirea cotizației lunare;
j) aprobarea siglei, diplomei și insignei Asociației;
k) dizolvarea și lichidarea Asociației; stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare;
l) orice alte atribuții stabilite prin statut sau lege.
SECȚIUNEA a II-a
CONSILIUL DIRECTOR
Art.18
(1) Consiliul Director al Asociației este organul de conducere și de administrare al acesteia, ce asigură punerea în aplicare a deciziilor Adunării Generale.
(2) Consiliul Director al Asociației este constituit din:
a) Președinte;
b) Vicepreședinte;
c) Secretar;
d) Membri de onoare aprobați de Adunarea Generală.
Art.19
(1) Membrii Consiliul Director se aleg, se revocă și înlocuiesc, prin vot secret, de Adunarea Generală, cu majoritate simplă. Durata mandatului este, de regulă, de 4 ani.
(2) În cazul în care un membru al Consiliului Director se retrage din motive personale, el are obligația să notifice în scris intenția sa, cu 10 zile înainte, demisia operând la data împlinirii acestui termen sau la data înlocuirii de către Adunarea Generală, oricare eveniment se produce primul;
(3) Consiliul Director se întrunește lunar și ori de câte ori este necesar;
(4) Convocarea Consiliului Director se face de președinte, iar în lipsa acestuia de vicepreședinte, de regulă cu 3 zile înainte de ședință;
(5) Consiliul Director decide prin vot cu majoritate simplă a membrilor prezenți. În caz de paritate votul președintelui este decisiv;
(6) Deciziile Consiliului Director se consemnează în proces-verbal după fiecare ședință.
Art.20
ATRIBUȚIILE CONSILIULUI DIRECTOR
a) elaborarea și propunerea spre aprobare Adunării Generale a strategiei generale, obiectivelor, scopurilor și modificărilor Statutului Asociației;
b) elaborarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli;
c) execuția bugetului de venituri și cheltuieli;
d) aprobă salariile, sporurile, stimulentele materiale pentru personalul angajat;
e) prezintă Adunării Generale rapoarte de activitate anuale și periodice, bilanțul contabil, proiectele programelor Asociației;
f) încheie acte juridice în numele Asociației;
g) aprobă organigrama și strategia de personal ale Asociației;
h) elaborează regulamentul intern de funcționare și organizare al Asociației;
i) îndeplinește formalitățile necesare obținerii de către Asociație a calității de utilitate publică;
j) aprobă fișa postului pentru personalul angajat;
k) aprobă schimbarea sediului Asociației;
l) coordonează activitatea filialelor și sucursalelor;
m) sprijină filialele și sucursalele pentru formalitățile de înființare/dizolvare;
n) orice alte atribuții prevăzute de lege sau statut.
Art.21
PREȘEDINTELE ASOCIAȚIEI
(1) Este ales de Adunarea Generală, dintre membrii Consiliului Director.
(2) Atribuțiile președintelui:
a) asigură coordonarea curentă a activității Consiliului Director, conducerea activității Asociației, îndeplinirea deciziilor Adunării Generale, Comisiei de Cenzori sau auditorului financiar;
b) reprezintă Asociația în relațiile cu autoritățile, cu persoane fizice sau juridice;
c) asigură aplicarea și respectarea prevederilor legale, a normelor și reglementărilor specifice Asociației;
d) se preocupă de asigurarea fondurilor necesare bunei funcționări a Asociației;
e) convoacă și prezidează ședințele Adunării Generale și ale Consiliului Director, propune ordinea de zi a acestora și coordonează elaborarea proceselor verbale aferente;
f) negociază și supune aprobării Consiliului Director salariile personalului angajat;
g) încheie, modifică și desface, în condițiile legii, contractele de muncă ale personalului angajat;
h) dispune sancționarea disciplinară, numirea și eliberarea din funcție a salariaților Asociației;
i) stabilește atribuțiile și responsabilitățile vicepreședintelui, secretarului și celorlalți membri ai Consiliului Director al Asociației;
j) Președintele poate delega o parte din atribuții, precum și dreptul de semnătură pentru anumite documente, vicepreședintelui sau secretarului;
k) îndeplinește orice alte atribuții stabilite de Adunarea Generală și Consiliul Director.
Art.22
VICEPREȘEDINTELE secondează președintele și este în măsură să preia atribuțiile acestuia.
Art.23
SECRETARUL conduce activitatea de personal, menține evidența membrilor Asociației,
coordonează activitatea salariaților pentru constituire și gestionarea patrimoniului Asociației.
SECȚIUNEA a III-a
CONTROLUL FINANCIAR
Art.24
(1) Controlul financiar intern al Asociației este asigurat de un cenzor, sau, în cazul în care numărul membrilor este mai mare de 100, de către o comisie de cenzori, formată din 3 membri.
(2) Atribuțiile cenzorului / comisiei de cenzori:
a) verifică modul în care este administrat patrimoniul și bugetul Asociație;
b) întocmește rapoarte de venituri și cheltuieli și le prezintă Adunării Generale și Consiliului Director;
c) poate participa la ședințele Consiliului Director, fără drept de vot;
d) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute în statut sau stabilite de Adunarea Generală.
(3) Membrii Consiliului Director nu pot fi cenzori.
Art.25
(1) Adunarea Generală aprobă regulile de organizare a controlului financiar intern.
(2) Cenzorul sau comisia de cenzori se aleg de către Adunarea Generală, prin vot deschis, cu majoritate simplă, pe o perioadă de 4 ani.
(3) Din comisia de cenzori fac parte cel puțin un membru al Asociației și un expert contabil cu respectarea art.24, pct(3).
Capitolul V
RESURSELE PATRIMONIALE, VENITURILE ȘI CHELTUIELILE ASOCIAȚIEI
Art.26
(1) Patrimoniul social inițial al Asociației constă dintr-un activ patrimonial, în valoare de 400 lei și este alcătuit din aportul în bani al membrilor fondatori.
(2) Patrimoniul social inițial al Asociației se completează cu veniturile detaliate la art.28.
(3) Patrimoniul va fi gestionat în conformitate cu legislația de resort, pe numele Asociației și va fi folosit pentru realizarea scopului și obiectivelor acesteia.
Art.27
Veniturile Asociației provin din:
a) cotizații și contribuții în bani ale membrilor;
b) dobânzi și dividente rezultate din plasarea sumelor disponibile în condițiile legale;
c) venituri realizate din activități economice directe, sau ale societăților comerciale înființate de Asociație, inclusiv din activități de organizare a unor târguri, expoziții tematice și/sau alte manifestări;
d) proiecte și programe finanțate din fonduri europene pe care le gestionează sau la care participă;
e) donații, sponsorizări sau mecenat;
f) de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, după obținerea statutului de utilitate publică;
g) alte venituri legale.
Art.28
(1) Asociația poate înființa societăți comerciale ale căror dividente, dacă nu se reinvestesc în aceste societăți, se vor folosi pentru realizarea scopului și obiectivelor Asociației.
(2) Asociația poate desfășura orice alte activități economice directe legate de scopul ei.
Art.29
(1) Principalele cheltuieli ale Asociație sunt:
a) cheltuieli pentru realizarea programelor și obiectivelor Asociației;
b) salariile personalului angajat;
c) indemnizații, prime și premii;
d) procurări de rechizite, birotică, echipamente informatice și alte bunuri și servicii necesare scopului Asociației;
e) chirii, dobânzi, taxe, comisioane bancare;
f) burse, cazare, masă, transport;
g) utilități: energie electrică, termică, gaze naturale, apă etc;
h) alte cheltuieli.
(2) Cheltuielile se efectuează conform bugetului de venituri și cheltuieli și se aprobă de Consiliul Director.
(3) Salariile, indemnizațiile și alte drepturi bănești ale personalului se stabilesc în limitele statutului, ștatului de organizare, atribuțiilor funcțiilor, bugetului de venituri și cheltuieli.
Capitolul VI
DIZOLVAREA ȘI LICHIDAREA
Art.30
ASOCIAȚIA LIGA AERIANĂ ROMÂNĂ se poate dizolva, în termenele legale, urmând procedurile specificate în OG 26/2000 cu modificările ulterioare, în următoarele situații:
(1) de drept dacă nu se poate realiza scopul pentru care a fost constituită.
(2) prin hotărâre judecătorească, dacă:
a) activitatea Asociației a devenit ilicită sau contrară ordinii publice;
b) urmărește alt scop decât cel pentru care a fost constituită;
c) a devenit insolvabilă.
(3) prin decizia Adunării Generale.
(4) în alte situații prevăzute de lege (exemplu: OG 26/2000 art.14).
Art.31
(1) În cazul dizolvării Asociației, patrimoniul și bugetul nu pot fi transmise către persoane fizice, ci vor fi folosite în baza deciziei Adunării Generale în folosul persoanelor juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător; în principiu, banii pentru acte caritabile iar obiectele (documente, fotografii, cărți, hărți, medalii, uniforme, tablouri, mobilier, etc.) ca donații către muzeele de aviație, organizații cu profil aviatic, instituții de învățământ și culturale, biserici, mănăstiri.
Art.32
(1) Lichidatori vor fi numiți de Adunarea Generală, sub sancțiunea lipsirii de efecte juridice a deciziei de dizolvare, sau, după caz, de instanța competentă. Aceștia vor acționa în baza legislației de resort și procedurilor specifice.
(2) O dată cu numirea lichidatorilor, mandatul Consiliului Director încetează.
Capitolul VII
DISPOZIȚII FINALE
Art.33
Asociația are siglă, drapel, insignă și ștampilă proprii.
a) SIGLA

În baza tradiției inițiate de ASOCIAȚIA LIGA NAȚIONALĂ AERIANĂ, constă în cocarda tricoloră în cadrul căreia, pe culoarea galbenă este inscripționată cu albastru închis denumirea Asociației: LIGA AERIANĂ ROMÂNĂ. În centrul cocardei, pe fond albastru, este inclusă fotografia statuii Monumentului Aviatorilor din București, fotografie executată din dreapta jos sub un unghi de 45 grade. Sigla se imprimă în antetul documentelor și publicațiilor Asociației.
b) Drapelul – în două formate: dreptunghiular pentru Asociație și triunghiular pentru filiale, sucursale și membri – este pe fond albastru deschis având în mijloc sigla L.Ae.R.
c) Drapelul se arborează permanent la sediul central, la sediile filialelor și sucursalelor, iar în locurile unde se organizează activități de către Asociație numai pe durata desfășurării acestora. Drapelul se coboară în bernă, pentru 24 ore, atunci când un membru al Asociație a decedat.
d) Insigna conține sigla L.Ae.R. și se poată la rever.
Art.34
ASOCIAȚIA LIGA AERIANĂ ROMÂNĂ va avea ștampilă rotundă, în centru cu acronimul „L.Ae.R” și numele localității unde se află sediul central („L.Ae.R. – București”) iar pe circumferință inscripția „LIGA AERIANĂ ROMÂNĂ – 1912”. În cazul filialelor, inscripția centrală va conține numele localității unde își are sediul filiala în speță („L.Ae.R. – Filiala …”).
Sucursalele nu au ștampilă.
Art.35
în afara sărbătorilor legale stabilite prin lege, L.Ae.R. mai sărbătorește Ziua Asociației Ligii Aeriene Române în fiecare an în data de 5 Mai (ziua înființării Ligii Naționale Aeriene în anul 1912) și Ziua Forțelor Aeriene Române.
ANEXA Nr. 1
MEMBRI FONDATORI AI ASOCIAȚIEI
- STRÎMBEANU VICTOR
- CIUFRILĂ MARIANA
- HÎNCU VASILE
- TRANDAFIR ALEXANDRU
